ライフサイクルゲームで消費者教育を学ぶ! Learning consumer education through the life cycle game

●2月8日(金)、2年生の「家庭総合」の授業で、「ライフサイクルゲーム」を活用して、自立した消費者となるための学習をしました。

●これは、人生における、様々なライフイベント(就職、結婚、子どもの誕生、住宅取得)を迎えるにあたって、発生しうるリスクや、消費者被害にあったりして、その対応策を「すごろく形式」で学ぶものです。

●各グループでは、「保険に入っておけばよかった」、「マイホームにはリフォームが必要」など、思いがけない出費があることに気付き、生徒たちはお互いに、意見を出し合い、活発に取り組んでいました。

On February 8th(Fri), 2nd graders had consumer education through the life cycle game in their home economics class.  People encounter various life events ( finding a job, marriage, child’s birth, house purchase)through the life.  Students played sugoroku game and  studied about the expected risks and damages through their consumer behavior and also  countermeasure toward them.  Each groups tried to cope with many difficulties in their lives.